Maximum snelheid Amsterdam naar 30 km per uur!
Maximum snelheid Amsterdam naar 30 km per uur!
Het was al enige tijd aangekondigd, maar nu is het echt zo ver. Vanaf vrijdag 8 december mag er in Amsterdam nog maar 30 kilometer per uur worden gereden. Deze maximumsnelheid van 30 km per uur geldt voor maar liefst 80% van de wegen in Amsterdam. De reden voor deze reductie van de maximum snelheid is dat de gemeente op deze manier het aantal auto ongelukken, fietsongelukken en ongelukken met voetgangers wil verminderen.
Naast het voorkomen van verkeersongevallen is ook de geluidshinder die auto’s met zich meebrengen reden voor het verlagen van de maximumsnelheid.
Verlagen maximum snelheid naar 30 km per uur voor verbeteren verkeersveiligheid
De gemeente Amsterdam stelt dat maar liefst 2/3 van de Amsterdammers vindt dat de verkeersveiligheid onvoldoende is. Daarnaast geeft 83% van de ondervraagden aan dat zij denken dat de snelheid van auto’s vooral bijdragen aan het aantal ongelukken in het verkeer. Het terugbrengen van de maximumsnelheid in Amsterdam van 50 km naar 30 km per uur zou het aantal verkeersongelukken met 20 tot 30% doen afnemen.
Aantal verkeersongevallen in Amsterdam minder door 30 km per uur
Amsterdam is een drukke stad. Het is ook een stad waar veel gefietst wordt. Het aantal fietsers dat aangereden wordt in Amsterdam is dan ook groot. Maar ook auto ongelukken, een aanrijding met een voetganger en een tramongeluk komt geregeld voor. Vaak met letsel tot gevolg. Jaarlijks vallen er in Amsterdam dan ook 20 dodelijke verkeersslachtoffers. Daarnaast raken jaarlijks 800 mensen gewond in Amsterdam bij een verkeersongeluk. Met het verlagen van de maximumsnelheid zou dit aantal dus fors verlaagd kunnen worden.
Verkeersveiligheid Amsterdam
Veel inwoners van Amsterdam vinden dat de verkeersveiligheid in Amsterdam verbeterd dient te worden. De afgelopen periode heeft de gemeente Amsterdam echter al meer verkeersmaatregelen genomen om de verkeersveiligheid in de Nederlandse hoofdstad te verbeteren. Zo is het in Amsterdam verboden om zonder helm op een scooter te rijden. Dit ter voorkoming van hersenletsel als gevolg van een scooterongeluk.
In 2019 besloot Amsterdam dat scooters niet langer op het fietspad, maar op de rijbaan moesten rijden. Hiermee wilde de gemeente Amsterdam het aantal fietsongelukken en scooterongelukken terugbrengen. Deze maatregel resulteerde erin dat het aantal fietsers dan aangereden werd is afgenomen.
Letselschade door verkeerongeval in Amsterdam
U kunt vaak nog zo voorzichtig rijden in Amsterdam, anderen doen dit vaak niet. Een ongeval met letsel is dan het gevolg. Maar wat nu te doen als u verwondingen en/ of klachten zoals nekklachten aan een verkeersongeluk in Amsterdam over hebt gehouden?
Is een ander schuldig bij een aanrijding? Dan kunt u een schadevergoeding claimen. Bij een verkeersongeluk met een auto kunt u de letselschade claim rechtstreeks bij de autoverzekering indienen. Maar ook bij een scooterongeluk of als u door een vrachtwagen aangereden bent kunt u zich met een schadeclaim direct tot de schadeverzekering van de tegenpartij wenden.
Bij schuld van de tegenpartij komt alle schade voor vergoeding in aanmerking, zowel de materiële schade als het smartengeld. Een letselschade advocaat van ons advocatenkantoor doet dit kosteloos voor u!
Gratis hulp van een letselschade advocaat in Amsterdam
Of u nu door toedoen van een ander door een auto of scooter aangereden wordt, of dat u betrokken bent bij een tramongeluk in Amsterdam. als een ander schuldig is bij een aanrijding kunt u gratis een beroep doen op onze letselschade advocaten in Amsterdam.
Brugman Letselschade Advocaten Amsterdam vindt u aan de Donauweg 10 in Amsterdam. U vindt onze letselschade advocaten op loopafstand van station Sloterdijk en ook met de auto zijn wij goed bereikbaar. Parkeren is gratis! Maar uw letselschade advocaat in Amsterdam komt ook gewoon bij u thuis voor een letselschade advies of een uitgebreid intakegesprek om uw letselschade te verhalen op de aansprakelijke persoon. Wij helpen u graag en altijd 100% kosteloos.